zaterdag 12 februari 2011

Franse badkamer

Na de kleurexplosie van afgelopen week nu even rust. Die rustige plekken zijn er dus echt wel in ons huis, plekken waar wit de boventoon voert. Onze slaapkamer bijvoorbeeld, maar nu eerst eens onze badkamer. Daar ben ik zo blij mee! Toen we ons huis kochten, inmiddels zo'n 7 jaar geleden, troffen we een roze/zwarte/creme badkamer aan. Helemaal in de jaren '60? '70? In elk geval, zeer gedateerd dus. Maar ach, als je in een oud huis trekt zijn er andere dingen waar je eerst mee aan de slag gaat. Totdat we ruim een jaar geleden alle spulletjes bij elkaar verzameld hadden en we een klussenier aan het werk zetten. Ik moet eerlijk zeggen, ik lees zoveel over superhandige mannen op de blogs, DIE HEB IK DUS NIET! Maar wel een heel lieve hoor, die heel veel andere dingen doet. Klussen niet dus. Maar voor een klussenier moet je behalve spullen ook geld sparen en dat is dus gelukt. Het resultaat is helemaal naar mijn zin. Het is in de sfeer van een Franse badkamer, tegeltjes hebben exact dezelfde kleur als de oude tegeltjes in ons toilet. En zijn ook op dezelfde manier getegeld. We hebben een best ruime badkamer, dus er kan veel.



Ons bad op pootjes! Heerlijk, alhoewel ik er nooit in zit... Maar we hebben de ruimte en het geeft de badkamer wel die extra sfeer. En, wat ik zelf ook heel leuk vind, zijn de tegeltableaus. Geweldig chic woord, gewoon plaktegels van Xenos. Als ik er genoeg van heb, haal ik ze er gewoon weer af!




Het kastje (MP natuurlijk) geeft je net wat meer privacy als je op de wc zit. Het is maar voor het gevoel. En ook wel heerlijk toch, zo'n kastje erbij! Stylen voor de foto moet ik trouwens nog leren, dit is nu gewoon zoals het is met al die mannen in huis!









En dan de andere kant, onze heerlijk grote wastafel. Met zo'n wastafel heb je er maar 1 nodig en ik wilde graag een grote. Twee was echt teveel. De kraan (gewoon Praxis, super fijn ding) past er mooi bij. Het enige wat ik echt jammer vind is dat de zuil die we er ook bij hebben er niet onder past. Er blijft een stuk over. Even niet aan gedacht bij de hoogtebepaling van de wastafel....(bovendien zijn alle mannen >1.80 m dus lager was voor hen ook niet zo handig...)



Onze douchehoek. De indeling was al zo, en dit is ook het meest logische. De ingang in smal, de doucheruimte is groter, loopt tot aan het raam. Het douchegordijn, volgens manlief echt nodig, heb ik zelf gemaakt. Van een vm tafelkleed. Niet van dat harde plastic, het voelt bijna als stof. Aangezien ik nergens iets moois kon vinden, ben ik gewoon zelf gaan prutsen. Super blij mee. Eerst had ik er gaten in geperforeerd, maar die scheurden uit. Toen maar een stukje tegen aan gezet en met haakjes van Ikea opgehangen. Werkt perfect!!

De ideale armbandhouder... komt helaas voort uit een beetje pech (; . Manlief was bezig om een handdoekenstang op te hangen, een jaar later hebben we nog steeds alleen deze houder. Bij het boren voor de andere houder stuitte hij namelijk op een leiding. Maar ach, best mooi zo toch!

Nog een heel fijne zaterdag en morgen hopelijk een beetje zon! We gaan zol lekker eten bij vrienden, heb ik heel veel zin in!
xx

3 opmerkingen:

  1. Hoi Carolien

    Ik vind je badkamer echt prachtig!!! Het bad, de tegeltjes, de rekjes, de wastafel, spiegel, kastjes, douchegordijn....wat een smaak....mijn complimenten hoor!!

    Fijne zondag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Carolien

    Wil je even op mijn blog gaan kijken? Ik hoop dat je het leuk vindt.

    Hartelijke groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Carolien,
    Wat leuk dat je volger bij me bent geworden. Zo kom ik dan weer bij jou terecht. Leuke blog heb je dus ik ga jou ook volgen.
    En wat een mooie badkamer is het geworden. Heerlijk plek om te relaxen.
    Fijne vrijdag.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat!
Love it when you leave a message!