vrijdag 25 februari 2011

Bergen en zee

Onze Emma, (bijna) 40 kg spontaniteit

Aan zee eigenlijk. Een beetje thuiskomen, zo voelen de bezoekjes aan Bergen binnen en Bergen aan zee altijd. We komen hier al jaren, soms een dagje, soms een weekje. Wat maakt het zo speciaal. Als je er wat over schrijft dan wil je daar wat over zeggen. Ik weet het niet! Behalve dan dat ik het er heerlijk heb.
Ik aan de wandel, met de doggies. Door de Schoorlse bossen/duinen. Klein detail was dat ik de weg min of meer kwijt was. Ach, je wandelt toch maar door maar na drie kwartier (!) zonder een mens te zien werd ik lichtelijk minder dapper. Nou herkende ik wel plekken maar soms ook helemaal niet. Eigenlijk helemaal niet meer na een tijdje... Kortom, heerlijk gewandeld en toen er eindelijk een jogger kwam die hierna waarschijnlijk nooit meer jogt kon ik de weg weer terugvinden. Emma vond de jogger erg leuk, en sprong tegen haar aan, 'vanchteren' zeg maar. Veel kilo's en vieze poten. Als loper weet ik dat je de hond en eigenaar vervloekt. Sorry!!!! Het is een pup (roep ik dan altijd, maar niemand die dat nog serieus neemt).
Man en jongens waren dus aan het fietsen. Hebben genoten!
's Avonds lekker gegeten met oudste erbij, en een van de dingen die toen besproken werden waren jeugdtrauma's. Onze kinderen hadden het daar dus over, om even het beeld te schetsen.
Maar eigenlijk was het grootste trauma dat er geen trauma was. Terwijl de oudste in een klas zat (Vrije School, voortgezet) waarin de bijzondere/heftige dingen die je meegemaakt had werden besproken bleek dat hij eigenlijk niets te vertellen had. Ik ging me eigenlijk ter plekke afvragen of ik het dan toch verkeerd had gedaan, opvoeden. Zonder jeugdtrauma's . Vrije school lijkt soms gelijk te staan aan zwaar en heel serieus. Maar soms is het leven echt wel leuk hoor!!! Niet alleen maar zwaar en worden kinderen groot zonder nare dingen. Kreeg bijna het gevoel dat ik me moest verontschuldigen..
Morgen mijn liefste kleine neefje en nichtje te logeren dus even geen post! Fijn weekend!!
xx

2 engeltjes komen bij ons logeren!


Veel regen vandaag. Heerlijk, dan hoef je ook niets! Dus lekker hangen op de bank. Mijn actie vandaag was om mijn blog wat leuker te maken. Vond dit uithangbord op internet ergens, en hoop dat het vrij te gebruiken is. Van mij mag je het vrij gebruiken in elk geval! Met een tekstje erop helemaal leuk. De omfietswijnen waren mijn inspiratie.

Ook hiervan allerlei voorbeelden gemaakt. Zo leuk dat gepruts! Ik vond de standaard gadgets niet leuk genoeg, of had ik al op verschillende bloggen gezien. En eerlijk gezegd, zelf dingen in elkaar prutsen is heerlijk. Feel free om deze te gebruiken hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat!
Love it when you leave a message!