zondag 17 november 2013

I'm dreaming of ....






 



a normal Christmas!!
Dit wordt een lang blogje... maar als je geen zin hebt om 
te lezen, de plaatjes zijn ook leuk hoor!

Vorig jaar begon over een week (de 23ste) de chemokuur. 
Gelukkig wist ik van te voren niet hoe het zou zijn.
Het was echt vreselijk zwaar. Elke keer (in totaal 6x) 
was ik ziek en hing als een dood vogeltje in bed of op de bank.
Lukte het net om 3 glazen thee naar binnen te werken 
terwijl eten helemaal niet in beeld was.
Kon ik erop rekenen dat rondom dag 6 of 7 mijn
darmen op hol sloegen, ik de hele nacht met emmer 
op de wc doorbracht en 
dat het slapen gewoon bagger was. 
Kon amper praten, lezen lukte niet, alleen maar
eindeloos series kijken. Die mijn lieve zus 
voortdurend meenam voor mij. 
Ik telde de minuten dat de week voorbij was.
Brrrrrrrrrrrr.

Hierna ben ik geopereerd en heb ik nog 21 bestralingen gehad.
Dat viel eigenlijk allemaal erg mee. 
Nu, een bijna half jaar na de laatste bestraling, ben ik alleen
maar bezig met verven, dingen veranderen, haken, 
knippen, creëren. 
De neiging die ik al vrij snel had dreigt 
enorme proporties aan te nemen.
Alles moet anders! Vrolijke kleuren, fris, helder!
Weg met de herinneringen. Weg met 
vorig jaar !! 
Maar vandaag realiseerde ik me dat 
nare herinneringen erbij horen.
Dat er eigenlijk heel veel meer mooie herinneringen zijn.
En dat ik mezelf de tijd moet gunnen. 

Ik heb niet de neiging om nieuwe dingen te kopen. Totaal niet.
Maar de lijstjes krijgen nieuwe kleurtjes, foto's krijgen 
leuke achtergrondjes. Planken krijgen een plasticje, 
En veel prullaria verdwijnt naar de kelder. 
Verder ben ik al aan het 'kerst' haken. Misschien
om de sombere gedachten te overstemmen. Want kerst 2012 
is er een om snel te vergeten!

In tegenstelling tot kerst 2013!
WANT: ik word 50!!!!!
Joehoeoooehoehoe!!!!!!!!!!!!!
op 2e kerstdag dus. 


Mijn laatste projectje, de oude kringloopkast. Stond er al hoor.
Maar heeft een nieuwe outfit. De kerstklokjes zijn nog niet 
af, moet er nog een stuk of 12 haken. Maar ze hangen
hier omdat ik wilde weten of ze licht genoeg
gaven. En dat doen ze! Aangepast ontwerpje van By Ilona
Nu een vraag  aan jullie.


Zal ik de randjes roze gestippeld doen?


of het groen gele kantje (kun je zo niet zo goed zien)? 


olifantje rechtstonder (staat verkeerd om haha) is ooit door 
mijn oudste zoon gemaakt. Zo leuk!


Beetje overbelicht, maar deze kamer is eigenlijk altijd wel wat donker.
En vandaag... tja. Need I say more.
Maar die foto's ben ik zo gek mee! Links de jongens nu,
rechts zeker 13 jaar geleden!!




Ook een kerstprojectje, de sterren. Via... (weet ik even niet meer)


15 opmerkingen:

  1. Dit is echt kleurrijk! Maak er dit jaar een bijzondere kerst van en geniet! Randje vind ik het groen/geel wel erg mooi. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel overwonnen.
    En nu een gezellige kerst.
    Duurt nog wel even....
    Maar het is heel gezellig inde kast ;-)

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een heel zwaar jaar achter de rug, dus logisch dat je het allemaal lekker even anders wilt. Gelukkig ben je enorm positief ingesteld en al deze heerlijke vrolijke kleuren helpen hier goed mee.
    Alles ziet er heerlijk en vrolijk uit, lekker houden zo... Ik vind het groen/gele kantje het leukste...
    Op naar Kerst 2013 en dan ga jij heerlijk uit je dak terwijl je je 50ste verjaardag viert... Ik gun het je van harte...
    Ik wens je een heerlijke avond en alvast een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je van de ellende vanaf bent! Je gaat het goed doen in de toekomst, met al die kleurtjes….ps groen/geel vind ik wel mooi en dat olifantje wil ik wel eens van dichterbij zien, lijkt me super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker een zwaar jaar! Knap dat je zo vrolijk bent. De kleuren die je laat zien zijn super fijn, heerlijk ! En met kerst dus 50, dat is mooi om naar uit te kijken. Maak er een top feestje van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kast vol vrolijke kleuren! Ik kan me voorstellen dat je nu vooral vrolijkheid in je leven wilt, maar dat je tegelijk nog nare herinneringen hebt aan de afgelopen tijd, logisch ook. Het is afschuwelijk wat je hebt moeten doorstaan. Maar deze kerst wordt heel bijzonder! Geniet ook van de voorbereidingen, het is je zo gegund! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och ik volg je nog maar net en ik wist dus niets van je situatie, om eerlijk te zijn skip ik alle chemo collums ,interviews en blogs omdat ik het gewoon heel ver wil houden. Ik ben een emotioneel schaap wat nu alweer met traantjes zit omdat ik zo blij ben dat jij lekker je verjaardag gaat vieren tweede kerstdag. Wens je heel veel sterkte en geluk en natuurlijk blijf ik je blog volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o,ja stippenrandje is erg leuk, gehaakt kastrandje misschien nog leuker!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaat dat een mooie kerst voor je worden in zoveel opzichten. Leuk dat je zo aan het creeeren bent en ons laat meegenieten en dat we de mooie foto's van jouw jongens mogen zien. Geniet van het leven! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Caroline,

    Zo'n vrolijke post! Ik ben zo blij voor je dat alles weer goed is gekomen en je zo ontzettend van het leven geniet! Ik hoop dat het een geweldige kerst voor jullie wordt. Als ik naar de gezelligheid in je huis kijk en de leuke versieringen die je hebt gemaakt, gaat dat vast en zeker lukken! Leuke foto's ook van je jongens! En 50.ahhh.....voor mij nog een half jaar :-)

    Fijne week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker vrolijk al die kleurtjes! En hoe onbeschrijfelijk fijn moet jouw Kerst worden en hoe dankbaar zal je zijn. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een open, mooi verhaal. Het moet slijten, die nare herinneringen... maar het heeft je ook gevormd tot wat je nu bent. Kleurrijk, genietend en energievol! Rustig aan en haak maar lekker door op je eigen tempo... alvast een mooie tijd voor je, al hakend naar de feestdagen toe en wat je kast betreft... ik zou beiden kleuren doen! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zat me net vandaag af te vragen hoe het met jou zou zijn. ..
    Wat een openhartig verhaal over je strijd. Maar ook goed om te lezen dat je nu zo positief in het leven staat. De vrolijkheid straalt van je foto's af. (Ik ga voor het groene randje want ik ♡ groen)
    En wat fijn zo'n mijlpaal dit jaar! Ga je nog iets speciaals doen?

    Hoop gauw weer even van je te horen.
    Groetjes
    Karin
    De Merle
    (Kan niet via Google reageren op mijn mobiel)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zou jij mij even een mailtje willen sturen met je gegevens, want ik heb namelijk een kleine verrassing voor je. Zie: http://ellebel5.blogspot.nl/2013/12/and-winner-is.html.

    Groetjes van Ellebel (ellensnoek@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Met zoveel kleur in huis, kan je niet meer zeggen dat het bij jou "normaal " is. De originaliteit en de creativiteit spat gewoon ervan af.

    Blijkbaar hebben we alletwee een cadeautje bij Ellebel gewonnen, maar jij verdient het VEEL meer dan ik. Wat een levenskracht, wat een moed. Jij hebt het maar voor elkaar gekregen, geniet maar met volle teugen van deze warme dagen.

    Verder: alvast een gelukkige vijftigste verjaardag (ik zit er ondertussen al een paar jaar boven maar het wordt er alleen maar beter op , haha)
    en het groen randje is echt wel veel mooier dan het roze.

    Schitterende foto van jouw vier zonen trouwens. Geniet maar van ze, in huis of er uit, ze blijven leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat!
Love it when you leave a message!