woensdag 30 mei 2012

van binnen en buiten


Weer een foto met de hond, maar vrees (of verheug je?) niet, het gaat nu niet over honden of hondjes.
gewoon over binnen en en vooral buiten!
 Afgelopen dagen alleen maar
buiten geweest, net als iedereen denk ik.
En toen kwam ik even binnen en wie zat daar? Ja, de hond dus.
Maar omdat ik het daar niet over wil hebben, mij viel vooral het licht
buiten op en de sfeer daardoor binnen.
Het pakken van de mooie belichting vraagt vakmanschap. Heb ik niet.
Pretendeer ik ook niet, want zie foto. Maar het
is wel gewoon een leuk snapshotje van een mooie dag waarbij
je af en toe even binnen bent om iets te pakken.
En oh, dan zo kunt genieten van alles.

dit is dus onze 'zitkamer'. Klinkt wel errug deftig he. Maar valt reuze mee. Links nog een stoel en rechts onze chaiselongue (ook weer chique he ;)) in de erker. Maar het is wel een heerlijke plek
en we hangen hier bijna alle avonden rond.
In dit soort huizen heb je vaak zo'n driedeling, woon-eet-zon gedeelte.
Dat zit er bij ons nog steeds in, incl 2x de schuifdeuren.
Deze van hout, de andere glas in lood. En ja,
heerlijk huis. Ik voel me ook echt
een bevoorrecht mens.
Maar, in Deventer hebben dit soort huizen over het algemeen
niet enorm veel tuin. Zeker niet de hoekhuizen.
Zoals de onze.
Dus wat je achter de bank ziet, dat is de voortuin, die ligt
aan een redelijk drukke weg.
En achter wat patio-achtig, maar heerlijk. Laat ik nog wel een x zien.
Lekker kijken bij elkaar, daarvoor bloggen we toch dames!
Inspiratie en plezier, daar doe ik het voor.
Dit weekend (denk ik) ga ik mijn give-aweetje verloten. Maar deadline is en blijft 1 juni,
dus t/m morgen nog steeds
tijd om mee te doen .

En nu dus de buitenfoto's  (zie titel, zou jammer zijn om
alleen binnen te blijven hè)
Voortuin dus!
xo lieve mensen!
Carolien


De tafel is zo'n kringloop aankoopje. Lekker goedkoop,
voor een deel in een kleurtje gezet en hup,
je hebt weer voor jaren een super plekje buiten om je planten enzo neer te
zetten. In de winter heb ik er lichtjes op staan en wat wintervaste planten.



...boven de Ridderspoor, in mijn ini-mini tuintje een mega
mooie plant...

...en hieronder dan nog een kleine blik op
onze 'achterpatio'
(pff, hoe noem je dat nou?
Gewoon fijne plek??).....


11 opmerkingen:

  1. Wat gezellig die tafel!! En idd, erg mooi licht. Heb toevallig vandaag ook een post gemaakt over licht. Zonlicht tussen de bomen, ook mooi. Maar wat een fijne tuin heb je toch, heerlijk hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een HEERLIJK huis!!! Echt een huis waar ik van droom; erker, en suite deuren enz. :-) Ik droom nog even verder, blijf jij maar mooie foto's plaatsen! En ja, wat genieten he om zoveel buiten te kunnen leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The sink with the little petunias is absolutely beautiful. I´m looking after such a sink for a long time.

    Have a nice weekend,
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh dankjewel dat je ons weer heerlijk laat mee genieten van je mooie plekjes. Leuk dat tafeltje in de voortuin en oh zo mooi die blik op je achtertuintje/patio. Warme groetjes vanuit Boedapest van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee leuk dat je me bent gaan volgen. Ja je kan volgens mij helaas niet doorlinken via mijn naam naar mijn nieuwe blog, dus mensen blijven idd bij mijn oude terecht komen. Maar vind het gezellig dat je me bent gaan volgen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige foto's !
    Je tuin is zoooooooooooo gezellig met die tafel !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk allemaal en wat een prachtige ramen heb je in je huis. Kan me voorstellen dat je daar volop van geniet en dat onderstel van die tafel .... TOP :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk huis Carolien. Ik kan me voorstellen dat je daarvan geniet. Ik herken dat helemaal dat je je huis binnenloopt en ineens een mooi plaatje ziet. Mij lukt dat ook nooit zo goed om het vast te leggen zoals ik het zie. Die blauwe tafel buiten vind ik ook geweldig. Groetjes, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk huis, lekker om even naar binnen en dan snel weer naar buiten te lopen. Gezellige voortuin heb je ook! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Carolien,
    Nou, het is geweldig gezellig allemaal en dat is het belangrijkste toch?
    Ik vind je buitentafel ook heel leuk, lekker kleurtje.
    Wat kunnen we toch genieten van onze fijne dingen hè?
    Ik wens je alvast een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk gezellig allemaal. Ik vind je voortuin erg leuk vooral met de tafel. Dat geeft altijd iets extra's!
    Fijne dag,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat!
Love it when you leave a message!